طرح های نوین اجرا شده حمل و نقل هوشمند در سال 2019

گفتگو ها و مقالاتطرح های نوین اجرا شده حمل و نقل هوشمند در سال 2019

طرح های نوین اجرا شده حمل و نقل هوشمند در سال 2019

2,434
1399/10/08

سال 2019
گردآورنده: هیات تحریریه
INTELLIGENT TRANSPORT’S NEW IMPLEMENTED PLANS OF 2019
Prepared by: Board of Editors

  در این مقاله طرح های نوین اجرا شده حمل و نقل هوشمند در سال ۲۰۱۹  ارائه می شوند. این طرح ها شامل نوآوری صنعتی و راه حل های نوین حمل و نقل می باشند.

1-طرح کارت یکپارچه حمل و نقل عمومی ارزان در شهر اگوست برگ، آلمان

از اول نوامبر ۲۰۱۹ طرح کارت یک پارچه حمل و نقل عمومی ارزان در شهر" آگوست برگ" آلمان به اجرا درآمد. در این طرح شهروندان با انتخاب دو نوع کارت یک ماهه طبق نیاز خود، می‌توانند به کلیه اتوبوس‌ها، قطارهای شهری، دوچرخه های کرایه ای و " کار پول ها " در محدوده شهری دسترسی داشته باشند. این طرح جایگاه اول محبوب ترین طرح های نوآورانه سال ۲۰۱۹ را کسب کرد.
2-افزایش چشمگیر تعداد اتوبوس های برقی در لندن 

 

در سپتامبر ۲۰۱۹ ، دو خط اتوبوس لندن فقط با اتوبوس های برقی دو طبقه سرویس دهی را آغاز کردند و همزمان تعداد اتوبوس های برقی در لندن رتبه اول را در بین سایر شهرهای اروپا کسب نمود. در ماه سپتامبر بیش از ۲۰۰ اتوبوس برقی در لندن در حمل و نقل عمومی شرکت داشتند. این طرح در بین ده طرح نوین اجرا شده، مقام دوم را کسب کرد.

3-اجرای بزرگترین طرح " تحرک به عنوان یک سرویس " در برلین

" اپ جلبی " یک اپلیکیشن تلفن موبایل است که ۱۲ نوع مختلف وسیله حمل و نقل عمومی را در بر می گیرد و خدمات مطلوب سفر در شهر برلین را به شهروندان ارائه می نماید.
این طرح تمامی انواع سیستم های حمل و نقل در برلین را پوشش می دهد.
" جلبی "  اولین سرویس نوین تحرک است که حمل و نقل یک پارچه را به شهروندان ارائه می دهد. یکی از اهداف این طرح کاهش استفاده از خودروهای شخصی تک نفره می باشد. استفاده کننده از این طرح امکان دسترسی به تراموا، مترو، کشتی حمل مسافر،  قطار حومه شهری و گزینه‌های کرایه دوچرخه، اسکوتر برقی و تاکسی را دارند.

4- اجرای آزمایشی در های عمودی اتوماتیک در سکوهای متروی بارسلونا 

در ماه مه ۲۰۱۹ ، برای اولین بار اجرای آزمایشی درهای اتوماتیک عمودی در یکی از ایستگاه‌های متروی بارسلونا ( اسپانیا ) انجام گردید. در های عمودی اتوماتیک برای افزایش ایمنی و راحتی مسافران طراحی شده اند. این در ها مانع فیزیکی به ارتفاع ۱۶۰ سانتی متر بین قطار و  لبه سکوی ایستگاه ایجاد می نمایند. کارکرد در ها با برنامه رفت و آمد قطارها هماهنگ می شوند.

5-کپسول های بدون راننده در لندن

(DRIVERLESS PODS BEGIN TRIALS IN LONDON)

کپسول های بدون راننده در" پارک المپیک ملکه الیزابت " لندن مورد بهره برداری آزمایشی قرار گرفتند. بازدیدکنندگان از این پارک می‌توانستند سفر با کپسول را از طریق یک " اپ تلفن موبایل " رزرو و در مسیر مشخص شده ای در محوطه پارک سفر کنند. هدف این آزمایش تعیین امکان استفاده از این نوع سیستم حمل و نقل برای نقاط گردشگری و دسترسی به ایستگاه های مترو بود.

6- تصویب قوانین جدید صدور جواز کسب تاکسی برای حفاظت از مسافران آسیب پذیر 

 

از ماه فوریه ۲۰۱۹ ، وزارت حمل و نقل انگلستان قوانین جدیدی را برای حفاظت از مسافران آسیب‌پذیر به تصویب رساند. اقدامات ایمنی شامل توصیه به شوراهای شهرها برای اعمال مقررات کنترل سوابق تخلفات  و جنائی رانندگان تاکسی می باشد. همچنین در این ارتباط، شرایط و استانداردهای ملی برای انتخاب رانندگان تهیه می گردد.

7- به کار افتادن اسکوتر برقی جدید با باتری قابل تعویض

 

در سال ۲۰۱۹ ، اسکوتر های برقی جدید با باتری قابل تعویض در برخی از شهرهای جهان آغاز به کار کردند. باتری اسکوتر ها تا ۸۰ کیلومتر رانندگی دوام دارد. مدل جدید اسکوتر دارای ترمز دستی مانند دوچرخه است.

8-اپلیکیشن جدید درخواست خودرو در انگلستان

در سال 2019 اپلیکیشن جدیدی برای تلفن موبایل جهت درخواست خودرو در انگلستان با نام " زوکسز " معرفی شد. این اپلیکیشن امکانات انتخاب بیشتری را به شهروندان ارائه می‌دهد و پوشش جغرافیایی گسترده‌تری در مقایسه با سایر اپلیکیشن ها دارد. این برنامه به رانندگان تاکسی اجازه می‌دهد نرخ کرایه خود را تعیین کنند و خود هزینه سفر را  در اپلیکیشن بگذارند. " زوکسز " در سطح کشور و در مناطق روستایی نیز عملکرد دارد.
" زوکسز " به مسافران اجازه می دهد در مبدا به جستجوی کلیه انواع تاکسی ها بپردازند و سفر خود را بر مبنای هزینه سفر، نوع تاکسی، تعداد صندلی و وجود ویلچر در آن انتخاب نمایند.

9- اجرای طرح کاهش آلودگی ها در منطقه مرکزی لندن

نهمین طرح نوین اجرا شده حمل و نقل هوشمند، طرح کاهش آلودگی ها در منطقه مرکزی لندن بود.   شورای شهر لندن گزارشی حاکی از موفق بودن اجرای این طرح ارائه نمود. در این گزارش ذکر شده است که تعداد خودروهای آلوده کننده در این منطقه  13۵۰۰ دستگاه کمتر شده است(جدول1).

Table (1) Air Pollution Roadside Monitoring Results

 

10-به هنگام سازی طرح " با دوچرخه به محل کار " توسط دولت انگلستان

 

دولت انگلستان حدود 2 میلیارد پوند در زمینه پایدارسازی سفرهای شهروندان توسط دوچرخه برقی  سرمایه گذاری نمود. طرح" با دوچرخه به محل کار" در ژوئن ۲۰۱۹ به هنگام سازی شد تا برای کارمندان تسهیلات و تجهیزات لازم دوچرخه سواری به محل کار فراهم شود. این طرح کیفیت هوای شهرها را افزایش و آلودگی هوا را کاهش می دهد.∎

Source: Sam Mehmet, Year in Review: Intelligent Transport top stories of 2019, Intelligent Transport, 3 January 2020.

 
امتیازدهی:

دیدگاه‌ها